Η Βάση των Αμερικανών στην Αλεξανδρούπολη και τα F16 Viper

Σε πρόσφατη παρέµβαση του ο Αµερικανός πρεσβευτής στη χώρα Τζ. Πάιατ, σε συνέδριο για την ενέργεια στην Αλεξανδορύπολη, έδειξε το  µεγάλο ενδιαφέρον των Αμερικανών για την Θράκη αναφέροντας χαρακτηριστικά: «εµείς θα αγκαλιάσουµε την περιοχή».

Η αναφορά αυτή έχει την οικονοµική αλλά και στρατιωτική σηµασία της καθώς οι Ηνωµένες Πολιτείες έχουν τους εξής δύο στόχους: Πρώτον να δηµιουργήσουν υποδοµή για την διοχέτευση προς την Ευρώπη, µέσω Θράκης, αµερικανικής προέλευσης ενεργειακών πηγών.και μια στρατιωτική βάση με δυνάμεις άμεσης επέμβασης στα βόρεια σύνορα του ΝΑΤΟ και συγκεκριμένα στην Βουλγαρία και Ρουμανία.

Μονάδες άμεσης αντίδρασης των Αμερικανών

 

Αυτή η δύναμη που θα αποτελείται από σύγχρονα ελικόπτερα και ειδικές δυνάμεις ως κύριο σκοπό θα έχουν την προστασία του TAP καθώς επίσης και το LNG που θα βρίσκεται στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης. Και ο TAP και το LNG θα αποτελέσουν στόχους ισλαμικών ομάδων και οι Αμερικανοί το γνωρίζουν πολύ καλά. Εξάλλου έχουν κακή εμπειρία από επιθέσεις ισλαμιστών σε πολεμικά τους πλοία και η μικρή απόσταση από τα τουρκικά παράλια είναι τέτοια που επιτρέπει τέτοιες επιθέσεις.

Επίσης μεγάλες ποσότητες του Αμερικανικού υγροποιημένου αερίου που θα προμηθεύσει την κεντρική Ευρώπη θα γίνει από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού προς την Κεντρική Ευρώπη. Και αυτοί οι οδικοί άξονες είναι εκτεθιμένοι σε Ισλαμιστές που βρίσκονται ήδη στα κεντρικά βαλκάνια πολλοί από τους οποίους ήταν σε ομάδες του ISIS.

Τα αναβαθμισμένα F16 Viper , οι αγωγοί και η προστασία εναέριων χώρων

Το προηγούμενο διάστημα ο Βούλγαρος πρωθυπουργός ανέφερε πως η Ελληνική Πολεμική αεροπορία μπορεί σε 10 λεπτά να καταστρέψει την πολεμική αεροπορία της χώρας του. Το ΝΑΤΟ από την άλλη διαφημίζει την προστασία του Ρουμανικού εναέριου χώρου με φρεσκοβαμμένα MIG 21 ενώ πριν λίγες ημέρες Ελληνικά F16 μετά την Αλβανία ανέλαβε περιπολίες και στο Μαυροβούνιο.

 

MIG21 της Ρουμανικής Πολεμικής Αεροπορίας

Η αναβάθμιση των Ελληνικών F16 σε VIPER , σε καθαρά αεροσκάφος κρούσης θα έχουν βασικό ρόλο στην στρατηγική του ΝΑΤΟ στα Βόρεια σύνορα του και στα κεντρικά Βαλκάνια. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι η μόνη που έχει την δυνατότητα από υλικό και υποδομές να εφαρμόσει τις τακτικές του ΝΑΤΟ.  Η αναβάθμιση σε VIPER είναι κατάλληλη για επιχειρήσεις ενάντια σε τρομοκράτες (Το ραντάρ AESA στο αεροσκάφος επιτρέπει τη στόχευση σε όλες τις καιρικές συνθήκες και προσφέρει ανίχνευση και απεικόνιση υψηλής ανάλυσης χερσαίων στόχων) αλλά κυρίως τα ηλεκτρονικά του συστήματα είναι απόλυτα συμβατά με αυτά των Αμερικάνων σε ηλεκτρονικές τους βάσεις όπως αυτή του Κοσσόβου.

Η προστασία των Ενεργειακών δρόμων σβήνει την φωτιά στα Βαλκάνια

Η πρόσφατη δήλωση του Αντώνη Σαμαρά για την ονομασία των Σκοπίων με την πρόταση «Κεντρική Βαλκανική Δημοκρατία», η δήλωση του υπουργού των Εξωτερικών των Σκοπίων ότι δεν πρέπει τα Σκόπια να διεκδικούν την ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και η αποκαθήλωση στην γειτονική χώρα των αλυτρωτικών μνημείων δείχνουν ότι οι Αμερικάνοι θέλουν ηρεμία στα Βαλκάνια ώστε να προστατευθούν οι αγωγοί που θα περάσουν από την βόρεια και δυτική Ελλάδα.

Το F-16V μπορεί να οπλισθεί με μια σειρά βλημάτων αέρος-αέρος (AAM), συμπεριλαμβανομένων AAM-9 Sidewinder, Magic II και ASRAAM AAM μικρής εμβέλειας, καθώς και AIM-7, Sky Flash και AIM-120 – AAM. Επίσης προηγμένα οπτικά συστήματα AIM-9X, το Python IV, το AIM-132 ASRAAM και το IRIS-T. Το αεροσκάφος υποστηρίζει τα βλήματα AGM-119 / AGM-84 / AGM-65G και τουςAGM-65 tactical πυραύλων αέρος-εδάφους AGM-65, καθώς και βόμβες με λέιζερ Paveway, βόμβες GBU-15

Αυτό ουσιαστικά βάζει τέλος στις διεκδικήσεις των Αλβανών και Βουλγάρων προς τα Σκόπια με τους πρώτους να εξωτερικεύουν πλέον τις αλυτρωτικές διεκδικήσεις προς το Μαυροβούνιο πράγμα που θα πιέσει τους Σέρβους. Μάλιστα οι πιέσεις των Αλβανών αυξήθηκαν μετά την δωρεάν προμήθεια των 6 MIG 29 από την Ρωσία στην Σερβία. Σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές το συγκεκριμένο αεροσκάφος με τον οπλισμό που φέρει είναι ικανό να δώσει τέτοια πλήγματα στην Αλβανία ώστε να την σύρει σε ένα τραπέζι διαπραγματεύσεων ως «ηττημένη»

Και τα Kiowa Warrior στην προστασία των Ενεργειακών Δρόμων

Όπως είχε αποκαλύψει το Viadiplomacy το 2014 οι Αμερικάνοι προχώρησαν στην δωρεάν προμήθεια 60 ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior προς την Ελλάδα από τα 368 που διαθέτουν.

Το ελικόπτερο OH-58D Kiowa Warrior της εταιρείας Bell Helicopter Textron Inc. παραδόθηκε στον αμερικανικού Στρατού τον Μάιο του 1991 και συμμετείχε στις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν (2002-σήμερα) και στο Ιράκ (2003-2011).

Το OH-58D Kiowa Warrior μπορεί να φέρει στις δύο θέσεις οπλισμού που διαθέτει εκατέρωθεν της ατράκτου, αντιαεροπορικούς πυραύλους FIM-92C Stinger (Block II), αντιαρματικούς πυραύλους AGM-114 HELLFIRE, ρουκέτες Hydra 70, κατευθυνόμενες με δέσμη laser ρουκέτες DAGR και ατρακτίδιο πολυβόλου των 12,7 χλστ. Εναλλακτικά μπορούν να μεταφερθούν τέσσερα αντιαεροπορικά βλήματα FIM-92C Stinger με εμβέλεια 8 χλμ, ή τέσσερα αντιαρματικά βλήματα AGM-114F/K/M/N HELLFIRE ή συνδυασμοί των παραπάνω οπλικών συστημάτων όπως, 2 βλήματα FIM-92C Stinger και μία κάλαθο ρουκετών Hydra 70 ή εναλλακτικά δύο πύραυλοι AGM-114 HELLFIRE και το ατρακτίδιο του πυροβόλου των 12,7 χλστ

Το ελαφρύ επιθετικό ελικόπτερο OH-58D Kiowa Warrior απέδειξε σε τέσσερις πολέμους ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε διαφορετικές κάθε φορά αποστολές. Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες σε όλα τα βόρεια σύνορα, από τον Έβρο μέχρι την Ήπειρο, κατά μήκους του αγωγού TAP δηλαδή.

.Τα OH-58D Kiowa Warrior εξυπηρετούν πλήρως τα σχέδια των Αμερικανών αφού μπορούν να αναλάβουν τον ρόλο της αναγνώρισης, εξουδετέρωσης εξτρεμιστικών μονάδων, την υποστήριξη μονάδων του πεζικού που θα κληθούν να επέμβουν «χειρουργικά» σε δύσβατες περιοχές και τέλος να εξουδετερώσουν αποτελεσματικά μικρά ταχύπλοα που μπορούν να πλήξουν τις πλατφόρμες του LNG

Το αμερικανικό ελικόπτερο μπορεί να εξουδετερώσει τα παραπάνω πλωτά μέσα και σκάφη με τους πυραύλους AGM-114 HELLFIRE που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όπως αποδείχτηκε σε άσκηση των ελληνικών AH-64 Apache, κατά μικρών πλοίων

 

Πέτρος Ούτσης