14ο Συνέδριο “Αριστοτέλης”: Ο ΟΛΘ ανοίγει νέες αγορές και κερδίζει φορτία στα Βαλκάνια

Για πρώτη φορά φέτος ο ΟΛΘ κατάφερε να διεισδύσει σε νέες αγορές, όπως το Κόσοβο, και να πάρει φορτία από γειτονικές χώρες που πήγαιναν σε ανταγωνιστικά λιμάνια, τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, κατά την ομιλία του στο 14ο Συνέδριο «Αριστοτέλης» της ΕΕΔΕ (Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων), που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Η Ελλάδα ως κόμβος στον 21ο αιώνα: Η Διοίκηση των Εμπορικών Ενεργειακών και Ναυτιλιακών Δικτύων».

Σύμφωνα με τον κ.Θεοφάνη, οι συνθήκες στη Βαλκανική είναι πλέον ευνοϊκές για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο όμως ακριβώς για τον ίδιο λόγο έχει να αντιμετωπίσει και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, σε μία εποχή που στη λιμενική βιομηχανία, όπως και στις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές υπάρχει έντονη συγκεντροποίηση μέσω εξαγορών, ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων.

Γιαυτό, όπως τόνισε ο επικεφαλής του ΟΛΘ, η γρήγορη ανάπτυξη των υποδομών που θα επιτρέψουν την έλευση μεγάλων πλοίων τύπου new panamax και το άνοιγμα σε στρατηγικές συμμαχίες γενικά, αλλά και μέσω του τεχνικού εταίρου που συμμετέχει στην Κοινοπραξία των επενδυτών του ΟΛΘ, δηλαδή της Terminal Link, «αποτελεί μονόδρομο για να φέρουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκη στην επόμενη ημέρα».

Σύνδεση Εγνατίας Οδού – ΟΛΘ

Στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού θα κατασκευαστούν επιπλέον έξι συμβατικοί σταθμοί διοδίων οι οποίοι όμως σταδιακά θα προσαρμοστούν στην στρατηγική επιλογή για εφαρμογή ηλεκτρονικού αναλογικού τύπου διοδίων. όπως είπε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης.

Ο πρόεδρος της Ε.Ο.Α.Ε., αναφέρθηκε και στο έργο σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με τον 6οπροβλήτα του ΟΛΘ, έργο που έχει καθυστερήσει καθώς οι μελέτες θα παραδοθούν τελικώς το Δεκέμβριο. Η εταιρεία ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, το οποίο θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2019 προκειμένου να κατασκευαστεί σε διάστημα ενάμισι έτους. Το 2019 θα ολοκληρωθεί και η μελέτη σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», μέσω νέου εξωτερικού οδικού δακτυλίου.

Νέος Δρόμος του Μεταξιού

“Είμαστε κόμβος σαν πόλη, σαν χώρα και γύρω μας εξαπλώνονται δίκτυα, ζούμε στην εποχή των δικτύων που έχουν γίνει πιο αποτελεσματικά και μπορούν να δώσουν μεγαλύτερες υπεραξίες”, τόνισε ο κ. Απόστολος Αιγυπτιάδης, πρόεδρος Δ.Ε. του Τμήματος Μακεδονίας της ΕΕΔΕ ανοίγοντας τις εργασίες του 14ου «Αριστοτέλη».

“Για να γίνει η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα των Βαλκανίων, όπως θέλουμε, και η Ελλάδα κόμβος για τον 21ο αιώνα, θα πρέπει να επιδιώξει συνέργειες για να μπορέσει να διαφοροποιήσει το brand της και να σταθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά», τόνισε επίσης χαρακτηριστικά ο καθηγητής Δημήτρης Μπουραντάς.

Σημαντικές προοπτικές για την Ελλάδα δημιουργεί, εξάλλου, το κινεζικό σχέδιο για το Νέο Δρόμο του Μεταξιού (Belt and Road Initiative), που ανοίγει νέους οικονομικούς δρόμους παγκόσμια όπως και δρόμους μεταφοράς προϊόντων προς τη Δύση, καθώς διερευνάται, σε συνεργασία με την Ε.Ε, η ανάπτυξη θαλασσίων δρόμων στη Μεσόγειο, όπως  τόνισε από την πλευρά της η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Μαρία Μποϊλέ. Ελλάδα και Θεσσαλονίκη, πρόσθεσε η ομιλήτρια, έχουν σημαντικές προοπτικές όχι μόνο σαν πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη αλλά και για αναπτυσσόμενες αγορές. Ήδη υπάρχει μεγάλη αύξηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ 2011-2017, ενώ πλέον έμφορτα τραίνα μεταφέρουν και ευρωπαϊκά προϊόντα με τελικό προορισμό την Κίνα.

Για τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης για τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη έκανε λόγο και ο  αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Θ. και δ/νων σύμβουλος της «Ηλιάδης Μεταφορές Α.Ε.», Γιώργος Ηλιάδης, τονίζοντας ότι  προβλέπεται αύξησή τους κατά 80% έως το 2050. Η Ευρώπη επιδιώκει τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, περιορίζοντας τις οδικές μεταφορές και αυξάνοντας τις μεταφορές με το σιδηρόδρομο όπως και τις πλωτές και εθνικός στόχος εθνικός, σε αυτό το πλαίσιο, είναι να αναδειχθεί η Ελλάδα σε logistics hub της Ν.Α.Ευρώπης, με τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται σε βασικές υποδομές.

Cloud οικοσυστήματα σε μεταφορές- δίκτυα

Η ανάπτυξη δικτύων μεταφορικών, διανομής προϊόντων αλλά και καταστημάτων χονδρικής και λιανικής ήταν το θέμα που ανέπτυξαν οι ομιλητές της ενότητας “Εμπορικά δίκτυα και δίκτυα διανομής”. Ο κ. Θάνος Μαύρος, EY partner και επικεφαλής του Τμήματος Υπηρεσιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας, περιέγραψε το Νέο Οικοσύστημα της Αλυσίδας Αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, ένα cloud οικοσύστημα που συνδιαμορφώνεται από τους «παίκτες» της Αλυσίδας  και πολλούς νέους «connectors» που αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες φέρνοντας κοντά τη ζήτηση με την προσφορά.

(πηγή:thesseconomy.gr)

ViaDiplomacy Newsroom