Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ-Λαύριο στέλνει στον βυθό του Αιγαίου και τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης

Την 1η Ιουλίου εγκαινιάστηκε στο λιμάνι του Λαυρίου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ-Λαύριο με το πλοίο τύπου ROPAX Aegean Seaways. Το πλοίο, κατασκευής του 1989, είναι μήκους 191 μέτρων  είχε μεταφορική ικανότητα επιβατών, αυτοκίνητων, φορτηγών αλλά και κοντέινερ. Λόγω της μεγάλης χωρητικότητας και του ύψους του γκαράζ του μπορούσε να μεταφέρει τροχήλατα εμπορεύματα ειδικών διαστάσεων, ενώ διέθετε και ελικοδρόμιο.

Σκοπός της γραμμής ήταν να παρακαμφθεί η Εγνατία οδός και να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο. Από τα λιμάνια της Ιταλίας, τα φορτηγά θα αποβιβαζόταν στην Πάτρα, και από εκεί οδικώς μέχρι το Λαύριο. Το κέρδος για τις εταιρείες μεταφοράς θα ήταν τεράστιο τόσο στα καύσιμα, όσο και στην καταπόνηση οχημάτων και οδηγών

Αλλά ένα μόλις 20 ημέρες μετά την έναρξη του δρομολογίου, το RO PAX KAUNAS ανέστειλε τα δρομολόγια του και επέστρεψε στη Μαύρη Θάλασσα. Στις 19 Ιουλίου η τουρκική εταιρεία με επίσημη ανακοίνωση της ενημέρωσε για την αναστολή των δρομολογίων του πλοίου, μέχρι τις 7 Αυγούστου. Τελικά δεν συνέβη κάτι τέτοιο και το πλοίο επέστρεψε στους πλοιοκτήτες του και στη γραμμή Chornomorsk (Odessa) – Batumi (Georgia) στη Μάυρη Θάλασσα.

Η γραμμή αυτή είχε συμφωνηθεί στα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, γραμμή η οποία ήταν πολύ σημαντική για τις τουρκικές εταιρείες. Η διακοπή δηλώνει ουσιαστικά πως όσα είχαν συμφωνηθεί για τα ΜΟΑ, οδηγούνται στον βυθό του Αιγαίου

Via Diplomacy