Τέσσερις Τούρκοι πιλότοι νεκροί μετά από εναέρια σύγκρουση δύο αεροσκαφών RF-4ETM Isik

Δύο αναγνωριστικά αεροσκάφη RF-4ETM Isik της Τουρκικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν το βράδυ στις 19:05 στην περιοχή Akçadağ, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο και οι 4 χειριστές.

Τα αεροσκάφη ανήκαν στην 173 Filo με την κωδική ονομασία Safak (Dawn) και επιχειρούσαν από την 7η Κύρια Αεροπορική Βάση στο Erhaç της Μαλάτειας. Τα αεροσκάφη σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση στις 18.07 και συγκρούστηκαν στον αέρα κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης.

Μετά την εναέρια σύγκρουση τα δύο αεροσκάφη κατέπεσαν και χάθηκαν από το ραντάρ της βάσης στις 19.05 στο χωρίο Akçadağ το οποίο βρίσκεται νότια του αεροδρομίου σε μικρή απόσταση από την αεροπορική βάση. Στο σημείο προσέτρεξαν στις 20.45 σωστικά συνεργεία και ασθενοφόρα τα πληρώματα των οποίων όμως βρήκαν τους τέσσερις πιλότους νεκρούς.

Τα δύο αεροσκάφη RF-4ETM Isik εκσυγχρονίστηκαν μαζί με 16 ακόμη αεροσκάφη του ιδίου τύπου από την τουρκική αμυντική βιομηχανία την περίοδο 2009-2010.

Συνολικά 18 αεροσκάφη εκ των οποίων τα 7 προέρχονταν από το αμερικανικό πρόγραμμα “Peace Diamond II” και 11 από τα γερμανικά αποθέματα επιλέχθηκαν για να υποβληθούν στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού “Isik” το οποίο περιελάμβανε τη δομική ενίσχυση των Phantom και τον μερικό εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών τους.

Στα 18 αεροσκάφη RF-4ETM Isik εγκαταστάθηκε σύστημα ναυσιπλοΐας LN-100GT INS / GPS, σύστημα διαχείρισης πτήσης, CDI-900Z, ασφαλές σύστημα επικοινωνιών MFX-484 UHF / VHF και ARC-190 HF καθώς και σύστημα προειδοποίησης εντοπισμού από ραντάρ τύπου AN / ALQ-178 (V) 3 RWR.

Τα 18 αεροσκάφη είχαν μοιραστεί μεταξύ της 113 Filo “Işık” με έδρα το Eskişehir και της 173 Filo “Safak” με έδρα την αεροπορική βάση Erhaç της Μαλάτειας.

Την περασμένη Άνοιξη η 113 Filo “Işık” έπαψε να λειτουργεί και τα 10 RF-4ETM Isik μεταφέρθηκαν στην Μαλάτεια στην 173 Filo.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συγκεκριμένη μονάδα επρόκειτο να διακόψει την λειτουργία της αυτό το χρόνο. Όπως αναφέρει η τουρκική ιστοσελίδα kokpitaero συνολικά 5 από τα 18 αεροσκάφη RF-4ETM Isik έχουν χαθεί σε ατυχήματα ή καταρριφθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα το πρώτο εκσυγχρονισμένο RF-4ETM Isik κατέπεσε στις 3/10/2011 στην περιοχή του Ικονίου όπου βρήκαν το θάνατο και οι δύο πιλότοι, το δεύτερο καταρρίφθηκε από την συριακή αεράμυνα στις 22/6/2012 ανοικτά των συριακών ακτών με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο και οι δύο πιλότοι, το τρίτο κατέπεσε στις 30/9/2013 στην περιοχή της Σεβάστειας με τους δύο πιλότους να εγκαταλείπουν το αεροσκάφος επιτυχώς και τα δύο τελευταία κατέπεσαν το βράδυ της 24/2/2015 πλησίον της αεροπορικής βάσης της Μαλάτειας με 4 νεκρούς πιλότους.

Μετά το σημερινό ατύχημα η τουρκική Αεροπορία διαθέτει 13 αεροσκάφη RF-4ETM Isik τα οποία επιχειρούν μόνο από την βάση Erhaç της Μαλάτειας

Συγγραφέας: Γιώργος Τσιμπούκης

Στρατηγικός Αναλυτής με μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση αμυντικών συστημάτων και θεμάτων ασφάλειας. Αναλυτής – Συντάκτης σε εξειδικευμένα περιοδικά Άμυνας και Ασφαλείας.