Θράκη: 16 λόγοι που αποδομούν την λογική ενός μειονοτικού κόμματος

Διάβασα με προσοχή, άρθρο του βουλευτή Ξάνθης και Υπουργού Στάθη Γιαννακίδη, στο οποίο καλούσε να μιλήσουμε ρεαλιστικά για το μειονοτικό κόμμα (ΚΙΕΦ). Αν εξαιρέσω την προσπάθεια διασύνδεσης του ΚΙΕΦ με την ΝΔ, και την φυσιολογική εξιδανίκευση της συμβολής της Αριστεράς και του Σύριζα στην εξέλιξη της περιοχής, συμφωνώ μόνο στην τελική διαπίστωση ότι τα μειονοτικά ζητήματα πρέπει να αποτελούν μέριμνα κάθε ελληνικής κυβέρνησης, αφού παραβλέψω την υπεραπλουστευτική λογική της τοποθέτησης.

Είχα εκφράσει δημόσια την άποψη ότι η ύπαρξη του μειονοτικού κόμματος δεν δικαιολογείται από τις υπάρχουσες συνθήκες και επιμένω σε αυτό. Αυτό που εμείς δεν κάνουμε, είναι να τονίζουμε ότι η Ελληνική Πολιτεία τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μεγάλα βήματα προς την κατεύθυνση επίλυσης των ζητημάτων που απασχολούν τη μειονότητα.

Η Ελληνική Πολιτεία λοιπόν  ήταν:  

1). που θέσπισε την ειδική ποσόστωση για την προνομιακή εισαγωγή των μουσουλμανοπαίδων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες εκμάθησης στην ελληνική γλώσσα, και έτσι χιλιάδες νέες και νέοι της μειονότητας σπουδάζουν στα Ελληνικά ΑΕΙ,

2). που υλοποίησε το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας Φραγκουδάκη – Δραγώνα, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ,

3).που συντηρεί και διατηρεί πάνω από 300 τεμένη στην Θράκη, σε άριστη κατάσταση,

4). που καλύπτει όλα τα έξοδα μετακίνησης των παιδιών από την ορεινή περιοχή που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία,

5). που ασφαλτόστρωσε το σύνολο των αγροτικών οδών της ορεινής περιοχής,

6) που υλοποιεί πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς με γιατρούς του ΔΣΣ, διανοίξεις δρόμων σε δύσβατες περιοχές,

7) που ψήφισε κατεύθυνση Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ αναβαθμίζοντας την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θράκης σε ΑΕΙ,

8). που συνέστησε και πληρώνει κάθε χρόνο πάνω από 100 θέσεις ιεροδιδασκάλων σε όλα τα τεμένη της Δυτικής Θράκης, αξιοποιώντας προβεβλημένα μέλη της μειονότητας που διορίζονται από Επιτροπή της ίδιας της Μειονότητας,

9). που θέσπισε τη διδασκαλία του Κορανίου στην Ελληνική γλώσσα στους μουσουλμάνους μαθητές των δημοσίων σχολείων,

10). που ψήφισε το θεσμό του μουσουλμάνου σχολικού Συμβούλου Εκπαίδευσης στα πλαίσια της ισονομίας και ισοπολιτείας με σύμβουλο πτυχιούχο της μειονότητας,

11). που ίδρυσε Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, όπου για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα σε μουσουλμάνους συμπολίτες μας να αποκτήσουν πτυχίο Θεολόγου ΑΕΙ, ισότιμο με αυτό της Αιγύπτου και των Αραβικών χωρών,

12). που συνέστησε Δήμους με πλειοψηφική μουσουλμανική σύνθεση για να δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα εκπροσώπησης στην μειονότητα από δικά της προβεβλημένα στελέχη που γνωρίζουν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες των οικισμών των συγκεκριμένων Δήμων,

13). που κατήργησε κάθε είδους περιορισμών σε μεταβιβάσεις ακινήτων και διακρίσεις που υφίστατο μέχρι την αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ελλάδα.

14). Που σεβάστηκε απόλυτα την σαρία και τον θεσμό του Μουφτή, παρέχοντας δικαστική αρμοδιότητα στο θεσμό του Μουφτή ως ιεροδίκη, ενώ πρόσφατα έδωσε το δικαίωμα της επιλογής σε όσους μουσουλμάνους επιλέξουν την αρμοδιότητα των Ελληνικών Δικαστηρίων, κατ΄ εφαρμογή των επιταγών του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,

15). που εξέδωσε το σχετικό ΠΔ για τον εκσυγχρονισμό των Μουφτείων που αναβαθμίζονται σε σύγχρονες δημόσιες υπηρεσίες, καθορίζοντας για πρώτη φορά το πλαίσιο λειτουργίας τους με διαφάνεια και διοικητική αυτοτέλεια επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτήδων και συνέστησε Διεύθυνση Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες της Θράκης,

16). Που σε εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος ξεκίνησε την προσπάθεια για την εξέλιξη των δίγλωσσων νηπιαγωγείων με τον θεσμό του διαμεσολαβητή εκπαιδευτικού (έστω και λίγο άτεχνα).

Αυτά και άλλα πολλά, μικρά και μεγάλα που δεν δύναμαι να ανακαλέσω από την μνήμη μου. Θυμίζω ότι στις προηγούμενες εκλογές ο νομός Ροδόπης εξέλεξε τρεις μουσουλμάνους βουλευτές και ο νομός Ξάνθης έναν ακόμη.

Ας αναρωτηθούμε λοιπόν, ποια η χρησιμότητα ύπαρξης του ΚΙΕΦ, πλην της απόδειξης της προφανούς τουρκικής προσπάθειας ανάμιξης στα εσωτερικά της χώρας μας, δια του προξενείου; Θα υπήρχε ΚΙΕΦ αν δεν υπήρχαν τα χρήματα του Τουρκικού κράτους; Θα υπήρχαν παραμουφτήδες και ο δικός τους στρατός από ιμάμηδες, αν δεν πλήρωνε το Τουρκικό προξενείο;

Αν δεν έρεε τούρκικο χρήμα (ας ρωτήσουμε να μάθουμε ποιος είναι ο προϋπολογισμός λειτουργίας του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής σε εκατομμύρια ευρώ συγκριτικά με το Ελληνικο ΥΠΕΞ) θα είχαν κανένα λόγο ύπαρξης, μειονοτικά κόμματα, σύλλογοι, παραθεσμοί, εξαρτημένοι και εξαναγκασμένοι ψηφοφόροι;

Ο λόγος που δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης μειονοτικού κόμματος, είναι απλός, εμείς δεν είμαστε Αλβανία, ούτε Τουρκία. Στην Ελλάδα δεν «αρπάζονται» ιδιοκτησίες της μειονότητας, όπως στο αλβανικό κράτος, ούτε εκτελούνται μειονοτικοί από αστυνομικές δυνάμεις.

Στην Ελλάδα δεν φυλακίζονται αρχηγοί κομμάτων όπως ο Ντεμιρτάς, ούτε δημοσιογράφοι που είναι αντίθετοι στην κυβέρνηση όπως συμβαίνει στην Τουρκία, δεν καταργούνται εκλογές επειδή δεν βγήκε δήμαρχος ο αρεστός στην Κυβέρνηση, υποψήφιος.

Αυτή τη Δημοκρατία κατακτήσαμε και απολαμβάνουμε, γι΄ αυτό και η ύπαρξη ενός μειονοτικού κόμματος με αδιευκρίνιστους σκοπούς και μηδενικής χρησιμότητας, για τους πολίτες της ίδιας της μειονότητας, αποτελεί παραφωνία την οποία στηλιτεύουμε επειδή επιχειρεί να μηδενίσει τις κατακτήσεις μιας ολόκληρης 100ετίας, που ίδιοι οι χριστιανοί και μουσουλμάνοι της περιοχής κατάφεραν.

Στις τελευταίες ευρωεκλογές το ΚΙΕΦ εμφανίστηκε για να «μειώσει» την ζημία του ΣΥΡΙΖΑ και για να εκβιάσει να κερδίσει χρόνο δημοσιότητας, γιατί δεν είχε καμία πρόσφατη δράση. Το ΚΙΕΦ υπάρχει για να κεντρίζει ευαίσθητα αντανακλαστικά των υπερβολικά ανησυχούντων  κατοίκων της περιοχής και των υπερευαίσθητων δημοσιογράφων των Αθηνών που αρέσκονται να γκριζάρουν την περιοχή μας, ως παραφωνία.

Διαβάστε επίσης: Σαρία και Μειονότητα μετά την απόφαση του ΕΔΑΔ

Εγινε προσπάθεια να παίξει ρόλο και στις εθνικές εκλογές, επιχειρώντας να εντάξει δικούς του υποψήφιους σε νέα κόμματα που διεκδικούν την είσοδο στην Βουλή, όπως το Μερα25 του Βαρουφάκη. Ευτυχώς η μέθοδος αυτή του Δούρειου Ιππου, δεν στέφθηκε από επιτυχία μετά από τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.

Στηρίζω πολλά στην ωριμότητα των κατοίκων της περιοχής και περιμένω την καταδίκη τέτοιων προσπαθειών. Εμείς οι Θρακιώτες γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει πολλά, και απομένουν να γίνουν ακόμη περισσότερα, τα οποία και θα γίνουν γιατί το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω και πιστεύω ότι τους μηχανισμούς της τουρκικής προπαγάνδας η ίδια η μειονότητα θα τους απομονώσει, αρκεί να νιώθει ότι εισακούεται από την ελληνική Πολιτεία.

Γι αυτό λοιπόν πέρα από ευχολόγια και επιφανειακές αναλύσεις, έχουμε υποχρέωση να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και κυρίως έχουμε υποχρέωση να αναδεικνύουμε όλα όσα έγιναν από μεριάς του Ελληνικού Κράτους και που μας ξεχωρίζουν από όλους τους ολοκληρωτικής αντίληψης, ακόμη, γείτονες μας.

Οι υποψήφιοι της μουσουλμανικής μειονότητας με την σειρά τους, μέσα από τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, εφόσον εκλεγούν, με πνεύμα συνεργασίας,  ανοιχτούς ορίζοντες και απαλλαγμένοι από εξαρτήσεις και πιέσεις των γνωστών παραθεσμικών κέντρων, έχουν υποχρέωση να εργαστούν για την εξέλιξη ολων αυτών των ρυθμίσεων προς όφελος τόσο των ομοθρήσκων τους όσο και των χριστιανών κατοίκων της περιοχής χωρίς διακρίσεις, χωρίς αποκλεισμούς.

Συγγραφέας: Στέργιος Γιαλάογλου

Στέργιος Γιαλάογλου

Συγγραφέας