Η εξέλιξη στα ναυπηγεία Ελευσίνας διευκολύνει το ταξίδι Παναγιωτόπουλου στις ΗΠΑ

Ξεκίνησε η διαδικασία για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας που στη συνέχεια αναμένεται να μεταβιβαστούν σε εταιρεία του ομίλου Onex.

Την Πέμπτη υπήρξε συνάντηση, μεταξύ του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, του υφυπουργού Νίκου Παπαθανάση με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ.» Νίκο Ταβουλάρη και λοιπών μετόχων της εταιρείας και του προέδρου του ομίλου Onex, Παναγιώτη Ξενοκώστα. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η εξεύρεση λύσης για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Τι συμφωνήθηκε στη συνάντηση

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, κατά τη συνάντηση συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα γίνει με την υπαγωγή τους στη διαδικασία του άρθρου 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα. Προς υλοποίηση της ανωτέρω διαδικασίας, οι μέτοχοι κ.κ. Ταβουλάρης και Στεφάνου συμφώνησαν όπως μεταβιβάσουν το σύνολο των μετοχών που κατέχουν στην εταιρεία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ» σε εταιρεία του ομίλου Onex, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ και υπό την διαλυτική αίρεση της κατάθεσης και επικύρωσης της συμφωνίας από το αρμόδιο Δικαστήριο.

Όλα τα μέρη συμφώνησαν επίσης ότι θα κληθούν άμεσα και οι λοιποί μέτοχοι για να ενημερωθούν για την παρούσα συμφωνία και να προσχωρήσουν σε αυτή ώστε να μεταβιβαστεί κατά τα ανωτέρω ποσοστό τουλάχιστον 51% των μετοχών της εταιρείας «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ», γεγονός που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη της συμφωνίας εξυγίανσης.

LNG Ships, 6ος Στόλος και ναυπηγήσεις πολεμικών σκαφών κάνουν επίκεντρο το Αιγαίο

Οι ΗΠΑ ξέρουν ότι για να κυριαρχήσουν στην Ανατολική Μεσόγειο, τον Περσικό Κόλπο και την Μαύρη Θάλασσα χρειάζονται στόλο, και ο στόλος χρειάζεται υποστήριξη, λιμάνια και ναυπηγεία.

Τον Σεπτέμβριο του 2018 στην ΔΕΘ, παρουσία του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, του Αμερικανού υπουργού Εμπορίου Γουίλμπουρ Ρος, του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρεϊ Πάιατ και του αρμόδιου υπουργού Οικονομίας Στέργιου Πιτσιόρλαγίνεται πρόταση από τον επικεφαλής της ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα για την εξαγορά των ναυπηγείων της Ελευσίνας

Ο Αμερικανοί ήταν επίμονοι για την εξέλιξη αυτή για δύο πολύ βασικούς λόγους. Ο πρώτος για να κρατήσουν έξω από την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη τους Κινέζους, και ο δεύτερος, οι στόλοι τους σε Μεσόγειο και Περσικό Κόλπο, να αποκτήσουν μια μόνιμη βάση συντήρησης. Με την Ελευσίνα, την Σούδα, και την Σύρο, θα μπορούν να κάνουν συνδυαστικά τέτοιες συντηρήσεις σκαφών, όπου δεν θα χρειάζονται να επιστρέφουν στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: Μια μικρή Νότια Κορέα θέλουν οι Αμερικανοί την Ελλάδα

άρθρο από το Σεπτέμβριο του 2018

Ένα σημαντικό έργο που θα κληθούν να αναλάβουν τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, είναι και η συντήρηση των εκατοντάδων LNG Ships που θα μεταφέρουν το Αμερικανικό ΥΦΑ στην Ευρώπη, καθώς και όσα θα μετακινούνται μεταξύ Αφρικής, Περσικού Κόλπου και Ευρώπης

Φυσικά τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας, θα δώσουν την δυνατότητα να υπάρχει μια πιο στενή σχέση των δύο συμμάχων στην θάλασσα και τα εξοπλιστικά. Οι ΗΠΑ πριν λίγες ημέρες έριξαν στην θάλασσα το 300 πολεμικό της πλοίο με το στόχο να είναι στα 350. Πρόκειται για την μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στο κόσμο, και η Ελλάδα στρατηγικά και λόγω της θέσης της, θα πρέπει να συνεργαστεί και να επωφεληθεί από αυτό.

Ο Αμερικανός Πρέσβης στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, είχε αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξη του  «ένα τεράστιο βήμα εάν μπορούσαμε να προσδιορίσουμε μια επιλογή για την επόμενη γενιά φρεγατών της Ελλάδας και να κάνουμε την συμπαραγωγής τους στην Ελευσίνα», και συμπλήρωσε ότι «είναι ένα από τα πράγματα που αμερικανικές εταιρείες κάνουν πολύ καλά».

Με αυτό το κλίμα ο υπουργός άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ όπου θα οριστικοποιηθούν πολλά θέματα όσο αφορά τα εξοπλιστικά. Αυτό , που έχει αποφασισθεί ήδη από το Αμερικανικό Πεντάγωνο, είναι με πιο τρόπο η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να έχει την υπέρ της την «ισορροπία στο Αιγαίο» .

Για τρεις και πλέον δεκαετίες οι Αμερικανοί είχαν επιτρέψει στην Ελληνική πλευρά, και είχαν απαγορέψει στην Τουρκική, εξοπλιστικά τα οποία ακόμη και σήμερα γέρνουν την πλάστιγγα προς την Ελλάδα. Οι Τούρκοι δημιούργησαν μια δυνατή αεροπορική χωρίς όμως ουσιαστική αντιαεροπορική άμυνα, ενώ η Ελλάδα όχι δημιούργησε μόνο την πιο σύγχρονη και ποιοτική αντιαεροπορική ομπρέλα στην περιοχή, αλλά και μια αεροπορία με δυνατότητες συντριπτικού χτυπήματος με τα Γαλλικά όπλα

Είναι πλέον σίγουρο ότι στην Ελευσίνα θα ναυπηγηθούν σύγχρονα πολεμικά σκάφη, και η επιτυχία θα είναι αν τα σκάφη αυτά δεν προορίζονται μόνο για την Ελλάδα. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στην Νότια Κορέα, όταν οι Αμερικανοί θέλοντας να δημιουργήσουν μια κοινωνία σύγχρονη και με οικονομική ευμάρεια, στο πρώτο που επένδυσαν ήταν τα ναυπηγεία.

Συγγραφέας: Πέτρος Ούτσης

outsis petros

Εκδότης ViaDiplomacy.gr

Αν σας άρεσε το άρθρο και θέλετε να στηρίξετε τον συγγραφέα μπορείτε να κάνετε μια δωρεά.